Vážení zákazníci,
pri nákupe tovaru prostredníctvom nášho internetového obchodu na webovej doméne www.eridonna.sk sú súčasťou uzatváranej kúpnej zmluvy aj tieto všeobecné obchodné podmienky ( ďalej v texte len „V.O.P.“ ) určujúce vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho pri realizovanom predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku v zmysle zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, z dôvodu ktorého Vás s ich obsahom oboznamujeme, keďže vyslovenie Vášho súhlasu s nimi pri realizovaní objednávky podmieňuje úspešnosť splnenia jednotlivých krokov vedúcich k odoslaniu Vašej objednávky na zakúpenie Vami vybraného tovaru z našej ponuky.
Súčasťou Vašej objednávky je v zmysle zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov potrebný aj Váš súhlas na spracovanie Vašich osobných údajov, ktorých použitie a spracúvanie je bližšie špecifikované v čl. 12.
Čl. 1
Základné ustanovenia
- Tieto V.O.P. upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim na jednej strane a kupujúcim na strane druhej pri kúpe tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
- Predávajúcim je obchodná spoločnosť: ERIDONNA s.r.o., so sídlom: Hlavná 992, 924 01 Galanta, Údaje o registrácii: obch. register Okresného súdu v Trnave, oddiel: Sro, vložka č. 34134/T, IČO: 47703563, DIČ: 2024056661, IčDPH: SK2024056661, Bankové spojenie: ČSOB, a.s., č.účtu: 4025 479 124/7500, IBAN: SK63 7500 0000 0040 2547 9124, email: eridonna@eridonna.sk, webová doména: www.eridonna.sk (ďalej len ako „predávajúci“).
- Kupujúcim sa rozumie fyzická, alebo právnická osoba, ktorá potvrdením objednávky s povinnosťou platby kúpnej ceny tovaru, a teda uzavretím kúpnej zmluvy vstúpila do obchodného vzťahu s predávajúcim kúpou tovaru prostredníctvom jeho internetovej stránky elektronického obchodu (ďalej len ako „kupujúci“).
- Tovarom sa chápu produkty umiestnené na e – shope webovej domény predávajúceho za uvádzané ceny.
- Dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku vykonáva: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj, Trhová 2, 917 01 Trnava 1. - Tieto V.O.P. sú viazané výhradne na nákup v elektronickom obchode. Vyplnením všetkých potrebných údajov a zadaním jednotlivých požiadaviek potrebných pre úspešné odoslanie objednávky na kúpu tovaru (vrátane potvrdením políčka označeného „súhlas so všeobecnými obchodnými podmienkami“) kupujúci vyjadruje svoj bezvýhradný súhlas s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami v celom ich rozsahu.
- Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Od všeobecných zmluvných podmienok sa nemožno odchýliť s výnimkou individuálne písomne dohodnutých podmienok medzi predávajúcim a kupujúcim s odlišným znením.
- Informácie o tovare v ponuke internetového obchodu sú v zhode s informáciami poskytnutými výrobcom ako i distribútorom tovaru pre slovenský trh, pričom predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu informácií o tovare uvádzaného v ponuke na webovej doméne bez predchádzajúceho upozornenia v prípade zmien oznámených mu výrobcom, resp. distribútorom tovaru.
Čl. 2
Odoslaná objednávka – návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy
a
prijatie objednávky – akceptácia návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Postup pri kúpe tovaru prostredníctvom webovej domény predávajúceho má presne vymedzené na seba nadväzujúce kroky, ktoré je potrebné uskutočniť pre úspešne odoslanú objednávku kupujúcim a jej akceptáciu zo strany predávajúceho.
- Odoslanie objednávky nie je podmienené registráciou zákazníka v databáze prevádzkovateľa internetového obchodu.
- Po zaslaní objednávky bude kupujúcemu zaslaný email s potvrdením o prijatí objednávky, ktoré nie je potvrdením dostupnosti tovaru.
- V prípade, že si kupujúci po mailovom potvrdení objednávky neprevezme tovar bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, predávajúci si vyhradzuje právo uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutých nákladov vynaložených na neúspešné doručenie objednaného tovaru.
- Všetky odoslané elektronické objednávky sú považované za návrh zmluvy a sú považované za záväzné.
- Kúpna zmluva je uzavretá momentom, kedy kupujúci prijme mailovú správu o prijatí objednávky ako akceptáciu návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
- Prijatie objednávky obsahuje údaje o názve produktu, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a prepravy, údaje o predávajúcom a ďalšie náležitosti, ktoré stanovuje zákon.
Čl. 3
Kúpna cena a náklady spojené s dodaním tovaru
- Predávajúci je viazaný kúpnou cenou voči kupujúcemu ku dňu zadania odoslania objednávky kupujúcim, t.j. objednaný tovar bude kupujúcemu dodaný v prevedení a v cene akú mal predávajúci zverejnenú v čase prijatia objednávky. Všetky ceny uvádzané pri tovare sú konečné s výnimkou nákladov na prepravu a doručenie tovaru, o výške ktorých je kupujúci informovaný pri vygenerovaní objednávky a pred jej potvrdením kupujúcim s povinnosťou platby. Náklady spojené s dodaním (prepravou) tovaru sú uvedené na stránke predávajúceho v časti „Doprava a platby“.
- Ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
- Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
Čl. 4
Dodacie a platobné podmienky
- Po prijatí objednávky bude tovar odoslaný kupujúcemu.
- Predávajúci zašle spolu s tovarom daňový doklad – faktúru (príp. faktúru spolu aj s dodacím a záručným listom).
- Dostupnosť tovaru zodpovedá označeniu pri každej položke internetového obchodu, pričom dodacia lehota je od 1 do 30 pracovných dní. Vo výnimočných prípadoch maximálne do 6 týždňov – ide o tovar, ktorým aktuálne nedisponuje ani distribučná firma, resp. výrobca a tento je potrebné vyrobiť. Ak predávajúci nedodá tovar ani po tejto lehote a medzi kupujúcim a predávajúcim sa nedohodne inak, kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Pri dodaní tovaru sa zákazník zaväzuje otvoriť doručenú zásielku pred kuriérom a zistiť, či je jej obsah kompletný a nejaví známky poškodenia. V prípade, že zistí nekompletnosť, spíše o tom spolu s kuriérom zápisnicu. Kupujúci je povinný ihneď po prevzatí zásielky tovar doma úplne vybaliť a zistiť či nie je mechanicky poškodený. V prípade mechanického poškodenia sa zaväzuje bezodkladne informovať predávajúceho, ktorý s ním dohodne ďalší postup. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od dopravcu. Pokiaľ je doručená zásielka viditeľne poškodená, kupujúci nepodpisuje doručovateľovi doklad o prevzatí tovaru, kým za jeho prítomnosti tovar neskontroluje. V prípade poškodenia tovaru zdokumentujte poškodenie (najlepšie fotografiou), spíšte reklamáciu s doručovateľom a bezodkladne o tejto skutočnosti informujte predávajúceho.
- Miestom plnenia dodania tovaru sa rozumie bydlisko, (sídlo) kupujúceho uvedené v informáciách o zákazníkovi pri objednávaní tovaru, prípadne odlišná adresa určená na doručenie tovaru, ktorú kupujúci zadá pri vypĺňaní objednávky. Tovar bude dodaný prevádzkovateľom s využitím služieb tretích subjektov (Kuriérska služba), ak nebude vyslovene dohodnuté inak. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol kupujúcemu tovar daný do dispozície prevzatia od doručovateľa, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.
- Ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru a písomné splnomocnenie. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci.
- Vlastnícke právo na tovar prechádza na kupujúceho pri prevzatí tovaru kupujúcim po predchádzajúcom zaplatení úplnej kúpnej ceny.
- Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu. Pri realizácii úhrady za objednaný tovar si vyberá z týchto spôsobov platieb: 1. Dobierka v mieste dodania tovaru kuriérskej spoločnosti, 2. Bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v prijatí objednávky alebo na webovej stránke predávajúceho v čase pred prevzatím tovaru vrátane nákladov na doručenie tovaru.
- Pri platbe na dobierku je zákazníkovi popri cene tovaru účtovaný aj poplatok podľa aktuálneho cenníka prepravy, ktorý je uvedený na stránke elektronického obchodu. Celkovú platbu dobierky zákazník v plnej výške uhradí kuriérovi pri prevzatí zásielky.
- V prípade platby prevodom na účet, zákazník zrealizuje platbu bezodkladne po potvrdení objednávky, najneskôr však do 3 kalendárnych dní. Zakúpený tovar bude vyexpedovaný až po zaplatení jeho ceny, čím sa rozumie pripísanie celej ceny tovaru na účet prevádzkovateľa internetového obchodu. Ak nebude platba prevádzkovateľovi internetového obchodu pripísaná na účet do troch kalendárnych dní od potvrdenia objednávky, má právo predmetnú objednávku stornovať – odstúpiť od kúpnej zmluvy.
Čl. 5
Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
- Prevzatím tovaru prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
Čl. 6
Práva a povinnosti predávajúceho
- Predávajúci je povinný:
- Dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu.
- Bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom e-mailu.
- Odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody, záručný list, dodací list, daňový doklad).
- Bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
- Vrátiť spotrebiteľovi platby podľa predchádzajúceho odseku na číslo účtu, ktoré uvedie pri odstúpení od kúpnej zmluvy, prípadne iným spôsobom na ktorom sa kupujúci s predávajúcim dohodol.
- Predávajúci má právo:
- Na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
- Stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní odo dňa storna objednávky na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.
- Overiť totožnosť kupujúceho alebo osoby poverenej k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru na svojich predajniach a to v prípadoch, kedy je dodávka tovaru kupujúcim platená vopred kartou, prostredníctvom bankového prevodu.
- Odmietnuť uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
Čl. 7
Práva a povinnosti kupujúceho
- Kupujúci ma právo:
- Na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom prijatí objednávky.
- Aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
- Odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo prostredníctvom mailu.
- V prípade vzniku sporu medzi predávajúcim a kupujúcim ako fyzickou osobou – spotrebiteľom obrátiť v rámci alternatívneho riešenia sporov v zmysle 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov s odkazom na § 3, ods.2, písm./c predmetného zákona na Slovenskú obchodnú inšpekciu.
- V prípade vzniku sporu medzi predávajúcim a kupujúcim ako právnickou osobou sa budú zmluvné strany snažiť o zmierlivé urovnanie sporu prostredníctvom spoločne zvoleného mediátora.
- Kupujúci je povinný najmä:
- Prevziať zakúpený tovar, pričom ten sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď on alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru.
- Zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru.
- Nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho.
- Potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
- Najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu.
- Povinnosť pri odstúpení od zmluvy znášať náklady súvisiace s vrátením tovaru predávajúcemu.
- Povinnosť úhrady finančnej náhrady predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, ak došlo k odstúpeniu od zmluvy alebo k jej zrušeniu.
Čl. 8
Vylúčenie zodpovednosti predávajúceho
- Predávajúci nezodpovedá za oneskorené dodanie tovaru spôsobené uvedením nesprávanej, alebo neúplnej adresy a telefónneho čísla adresáta.
Čl. 9
Záruka a reklamačné podmienky
- Záručná doba na tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná a začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba sa predlžuje o dobu pre ktorú kupujúci nemohol tovar používať z dôvodu záručnej opravy tovaru. V prípade výmeny tovaru v reklamačnom konaní za nový, začína plynúť záručná doba odznovu a to v okamihu prevzatia nového tovaru. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu kupujúcemu zaniká.
- Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim formou e-shopu na stránke elektronického obchodu predávajúceho a vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca alebo predávajúci. Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené nevhodným a nešetrným zaobchádzaním ako aj mechanickým poškodením.
- Pri uplatnení reklamácie je predávajúci túto vybaviť v zákonne stanovenej lehote do 30 dní od jej doručenia, pokiaľ sa kupujúci s predávajúcim nedohodne inak. O priebehu reklamácie kupujúceho informujeme elektronicky, príp. poštou na ním uvedenú adresu.
- Reklamačné konanie začína plynúť súbežným splnením nasledovných podmienok:
- doručením reklamovaného tovaru predávajúcemu (resp. určenej osobe)
- doručením dokladov potrebných k začatiu reklamačného konania – doklad o kúpe tovaru (kópia), záručný list, Oznámenie o uplatnení reklamácie predávajúcemu (Reklamačný formulár)
- uvedením správnych kontaktných údajov kupujúceho (adresa, e-mail, telef. číslo) pre potreby komunikácie medzi predávajúcim a kupujúcim.
- Kupujúci je povinný tovar po vybavení reklamácie prekontrolovať následne po jeho prevzatí a vyskúšať. Pri zistení nedostatkov a vád na tovare sa kupujúci zaväzuje tovar nepoužívať a o zistenej skutočnosti bezodkladne informuje predávajúceho.
- Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu zaslaním písomnej reklamácie ako i samotného tovaru na adresu predávajúceho: ERIDONNA s.r.o., Hlavná 992, 92401 Galanta (zásielku odporúčame poistiť).
- K reklamovanému tovaru je kupujúci povinný doložiť všetky potrebné doklady – doklad o kúpe (kópia), záručný list, vyplnený reklamačný formulár vrátane popisu vady, jej druhu a rozsahu pre ktorú kupujúci vec reklamuje.
- Kupujúci má právo reklamáciu uplatniť aj u „určenej osoby“ (napr. autorizovaný servis) oprávnenej výrobcom vykonávať opravy v záručnej dobe na výrobku. Určené osoby sú obvykle uvádzané v záručných listoch výrobkov alebo ich poskytne na požiadanie predávajúci telefonicky, resp. e-mailom. Určená osoba je povinná opravu na reklamovanom tovare vykonať v lehote dohodnutej pri predaji veci medzi predávajúcim a kupujúcim.
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
- Ak ide o iné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
- V prípade neodôvodnenej reklamácie je predávajúci oprávnený reklamáciu odmietnuť.
- Predávajúci nezodpovedá za:
- vady na tovare, ktoré kupujúci namieta po uplynutí záručnej doby
- poškodenie tovaru spôsobené jeho neúmerným zaťažovaním, vystavovaním nevhodným podmienkam, ktoré nezodpovedajú prirodzenému prostrediu tovaru – mechanické a chemické vplyvy, nadmerná vlhkosť, teplota, poškodenie tovaru vodou, ohňom, elektrinou (statickou, atmosferickou), atď.
- vady vzniknuté používaním tovaru, ktoré sú v rozpore so zásadami jeho obvyklého používania a s podmienkami stanovenými výrobcom pre užívanie tovaru
- mechanické poškodenie tovaru kupujúcim, vady spôsobené neodborným zaobchádzaním, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar
- vady spôsobené neodborným zásahom neoprávnenej osoby
- vady spôsobené nepredvídateľnými udalosťami, skazou, zásahom vyššej moci, atď.
- Záruka pri šperkoch sa nevzťahuje na:
- mechanické poškodenie šperku ako napr. – roztrhnutie, zlomenie, ulomenie časti šperku, prevalenie steny šperku (najmä u dutých šperkov), poškrabanie, odretie, skrivenie (zdeformovanie) – zmena tvaru, atď.
- prirodzené opotrebovanie šperku spôsobené nosením
- strata pôvodného lesku kovu, povrchových úprav ako pieskovanie, diamantovanie, rhódiovanie, posalux, strata ostrosti gravírovania, atď.
- strata funkčnosti uzáverov spôsobená ich ulomením, zdeformovaním, príp. zanesením kozmetickými prípravkami
- zmena farby kovu alebo kameňov ako i strata ich lesku spôsobená vystavením šperku rôznym chemickým vplyvom (kozmetické a čistiace prípravky, ortuť, kúpele, agresívny pot)
- strata uzáveru alebo inej časti šperku
- Záruka pri hodinkách sa nevzťahuje na:
- prirodzené opotrebovanie hodiniek a ich častí ako sklíčko, remienok/náramok, puzdro spôsobené bežným nosením
- baterku v nadväznosti na jej očakávanú dĺžku životnosti
- všetky druhy mechanického poškodenia – rozbitie (prasknutie) sklíčka, poškriabanie, zlomenie, zdeformovanie náramku a iných častí hodiniek
- všetky vady na vnútorných častiach hodiniek (strojček, ciferník, ručičky) spôsobené úderom, pádom
- poškodenie strojčeka pre nedodržanie pokynov výrobcu v nadväznosti na deklarovanú vodotesnosť hodín
- poškodenie z dôvodu ich vystavenia magnetickému poľu a iným nevhodným až extrémnym podmienkam vonkajšieho prostredia
Čl. 10
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- V zmysle Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji je spotrebiteľ oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti.
- Ak predávajúci splnil informačné povinnosti dodatočne, najneskôr do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy do štrnástich kalendárnych dní odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačné povinnosti.
- Ak predávajúci nesplní informačné povinnosti ani dodatočne, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho.
- Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je zverejnený na webovej stránke predávajúceho v časti „Vrátenie tovaru“.
- Odstúpenie od zmluvy musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii produktu, kupujúceho a predávajúceho a musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s produktom do sídla predávajúceho na náklady a zodpovednosť spotrebiteľa. Náklady na vrátenie produktu znáša kupujúci. Produkt nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s produktom musí kupujúci odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného produktu (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré prevzal pri jeho kúpe. Kupujúci súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná kupujúcim. Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt predávajúci nepreberá a vracia späť.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy. Odstúpením kupujúceho od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje.
- Povinnosti predávajúceho pri odstúpení od zmluvy:
(a) Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou.
(b) Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa odseku (a) na číslo účtu, ktoré uvedie pri odstúpení od kúpnej zmluvy, prípadne iným spôsobom na ktorom sa kupujúci s predávajúcim dohodol.
© Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
(d) Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa odseku (a) pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
- Povinnosti kupujúceho pri odstúpení od zmluvy:
(a) Kupujúci je povinný najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
(b) Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
© Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
Čl. 11
Alternatívne riešenie sporov
- Podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov má spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
- Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
- Návrh spotrebiteľ podáva príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Na ustanovenia zmluvy, ktoré zaväzujú spotrebiteľa podať návrh na vopred určený subjekt alternatívneho riešenia sporov, sa neprihliada.
Návrh musí obsahovať:
a) meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
b) presné označenie predávajúceho,
c) úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
d) označenie, čoho sa spotrebiteľ domáha,
e) dátum, kedy sa spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s predávajúcim bol bezvýsledný,
f) vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii, ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu.
K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. - Alternatívne riešenie sporu sa začína dňom doručenia úplného návrhu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjekt alternatívneho riešenia sporov oznámi stranám sporu začatie alternatívneho riešenia sporu a zároveň predávajúcemu doručí návrh spolu s priloženými dokladmi a výzvou, aby sa vyjadril ku skutočnostiam uvedeným v návrhu v stanovenej lehote.
- Subjekt alternatívneho riešenia sporov súčasne s oznámením strany sporu informuje o tom, že:
a) nemusia byť zastúpené právnym zástupcom,
b) majú možnosť využiť nezávislé poradenstvo, zastupovanie alebo pomoc tretej osoby,
c) začatím alternatívneho riešenia sporu nie je dotknuté ich právo domáhať sa ochrany svojich práv na súde,
d) spotrebiteľ má možnosť ukončiť účasť na alternatívnom riešení sporu v ktoromkoľvek jeho štádiu,
e) predávajúci, ktorý neposkytne subjektu alternatívneho riešenia sporov súčinnosť, sa dopustí správneho deliktu podľa § 27 ods. 2 a jeho obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania môže byť zverejnené na webovom sídle subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa § 15 ods. 5,
f) návrh bude odložený, ak spotrebiteľ napriek výzve subjektu alternatívneho riešenia sporov neposkytne súčinnosť potrebnú na alternatívne riešenie sporu. Strany sporu sú povinné spolupracovať so subjektom alternatívneho riešenia sporov a poskytovať mu potrebnú súčinnosť na dosiahnutie rýchleho a efektívneho priebehu alternatívneho riešenia sporu. - Subjekt alternatívneho riešenia sporov je pri alternatívnom riešení sporu povinný postupovať nezávisle, nestranne, s náležitou odbornou starostlivosťou, s cieľom urovnania sporu a prihliadať pritom na ochranu práv a oprávnených záujmov strán sporu. Ak je po dôkladnom zhodnotení všetkých zistených skutočností a vyjadrení strán sporu zrejmé, že strany sporu majú záujem o zmierlivé vyriešenie sporu, subjekt alternatívneho riešenia sporov vypracuje návrh dohody o vyriešení sporu. Ak medzi stranami sporu nedôjde k uzavretiu dohody a subjekt alternatívneho riešenia sporov na základe skutočností, ktoré zistí pri alternatívnom riešení sporu, dospeje k odôvodnenému záveru, že predávajúci porušil práva spotrebiteľa podľa predpisov na ochranu práv spotrebiteľa, ukončí alternatívne riešenie sporu vydaním nezáväzného odôvodneného stanoviska. Odôvodnené stanovisko subjekt alternatívneho riešenia sporov doručí stranám sporu. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Oprávnená právnická osoba môže vo svojich pravidlách alternatívneho riešenia sporov stanoviť, že je oprávnená požadovať od spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu v sume, ktorú zverejní na svojom webovom sídle. Poplatok podľa prvej vety nesmie presiahnuť sumu päť eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Oprávnená právnická osoba môže od spotrebiteľa požadovať zaplatenie poplatku najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia sporu. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
- Subjekt alternatívneho riešenia sporov po začatí alternatívneho riešenia sporu návrh odloží, ak:
a) zistí, že vo veci, ktorej sa návrh týka:
- bolo skôr začaté alternatívne riešenie sporu pred iným subjektom alternatívneho riešenia sporov,
- rozhodol súd alebo rozhodcovský súd,
- bola uzavretá dohoda o mediácii alebo
- bolo ukončené alternatívne riešenie sporu podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e),
b) spotrebiteľ napriek výzve subjektu alternatívneho riešenia sporov neposkytne súčinnosť potrebnú na alternatívne riešenie sporu,
c) spotrebiteľ vyhlási, že sa rozhodol ukončiť svoju účasť na alternatívnom riešení sporu,
d) strany sporu nevyjadria písomný súhlas s postupom podľa § 16 ods. 5 a súčasne nemožno spor postúpiť inému subjektu alternatívneho riešenia sporov,
e) na základe skutočností zistených počas alternatívneho riešenia sporu nie je zrejmé, že predávajúci porušil práva spotrebiteľa podľa predpisov na ochranu práv spotrebiteľa.
8. Alternatívne riešenie sporu sa končí dňom:
a) uzavretia dohody podľa,
b) vydania odôvodneného stanoviska,
c) odloženia návrhu podľa,
d) úmrtia alebo vyhlásenia za mŕtveho v prípade strany sporu, ktorá je fyzickou osobou,
e) zániku bez právneho nástupcu v prípade strany sporu, ktorá je právnickou osobou,
f) vyčiarknutia oprávnenej právnickej osoby zo zoznamu.
Odkaz na platformu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov:
http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Čl. 12
Ochrana osobný údajov a používanie cookies
-
- Spoločnosť ERIDONNA s.r.o. spracúva osobné údaje kupujúcich (ďalej spolu ako “dotknuté osoby“) v rozsahu, spôsobom a za účelom, ktorý je v súlade s ustanoveniami zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov“).
- Spoločnosť ERIDONNA s.r.o. spracúva osobné údaje dotknutých osôb v rozsahu: titul, meno, priezvisko, bydlisko, e-mailová adresa, fakturačná adresa, adresa dodania tovaru, kontaktné telefónne číslo a číslo účtu za účelom uzavretia a plnenia kúpnej zmluvy a plnenia záväzkov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, alebo v súvislosti s ňou, ako aj v predzmluvných vzťahoch s dotknutými osobami; spracúva ich najmä pri vybavovaní objednávok, vystavovaní faktúr, doručovaní objednaného tovaru, evidencii objednávok a kúpnych zmlúv, evidencii osôb registrovaných prostredníctvom E-shopu a pri vybavovaní prípadných reklamácií.
- Spoločnosť ERIDONNA s.r.o. spracúva osobné údaje dotknutých osôb v rozsahu titul, meno, priezvisko a adresa dodania tovaru v obchodnom styku s dotknutou osobou a to predovšetkým pri doručovaní objednaného tovaru; osobné údaje dotknutej osoby v uvedenom rozsahu poskytne spoločnosť ERIDONNA s.r.o. za účelom doručenia objednaného tovaru kuriérskym spoločnostiam, resp. Slovenskej pošte, a.s.
- Prihlásením sa k odberu noviniek spoločnosti ERIDONNA s.r.o. dotknutá osoba vyjadruje spoločnosti ERIDONNA s.r.o. súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov v rozsahu e-mailová adresa za účelom zasielania marketingových noviniek a informácií formou e-mailu odoslaného na uvedenú e-mailovú adresu. Dotknutá osoba udeľuje spoločnosti ERIDONNA s.r.o. súhlas so spracovaním osobných údajov na uvedený účel na neobmedzenú dobu odo dňa ich poskytnutia (ďalej len „doba platnosti súhlasu“). Súhlas so spracovaním osobných údajov na tento účel, resp. so zasielaním marketingových informácií je dotknutá osoba oprávnená kedykoľvek odvolať a to doručením vyhlásenia o odvolaní súhlasu na e-mailovú adresu spoločnosti ERIDONNA s.r.o. eridonna@eridonna.sk. ERIDONNA s.r.o. po obdržaní odvolania súhlasu so spracúvaním osobných údajov zabezpečí bezodkladne blokovanie a likvidáciu osobných údajov dotknutej osoby.
- Zakliknutím ikony „súhlas so všeobecnými zmluvnými podmienkami“ na webovej stránke spoločnosti ERIDONNA s.r.o. dotknutá osoba vyjadruje spoločnosti ERIDONNA s.r.o. súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov v rozsahu titul, meno, priezvisko, e-mailová adresa a kontaktné telefónne číslo za účelom zasielania marketingových noviniek a informácií formou e-mailu odoslaného na uvedenú e-mailovú adresu, formou sms odoslanej na uvedené telefónne číslo, alebo volaním na uvedené telefónne číslo. Dotknutá osoba udeľuje spoločnosti ERIDONNA s.r.o. súhlas so spracovaním osobných údajov na uvedený účel na dobu 10 rokov odo dňa ich poskytnutia (ďalej len „doba platnosti súhlasu“). Súhlas so spracovaním osobných údajov na tento účel, resp. so zasielaním marketingových informácií je dotknutá osoba oprávnená kedykoľvek odvolať a to doručením vyhlásenia o odvolaní súhlasu na e-mailovú adresu spoločnosti ERIDONNA s.r.o. eridonna@eridonna.sk. Spoločnosť ERIDONNA s.r.o. po uplynutí doby platnosti súhlasu, alebo po obdržaní odvolania súhlasu so spracúvaním osobných údajov zabezpečí bezodkladne blokovanie a likvidáciu osobných údajov dotknutej osoby.
- Spoločnosť ERIDONNA s.r.o. vyhlasuje, že spracúva len správne, úplné, a podľa možností aktualizované osobné údaje dotknutých osôb, zabezpečuje, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá vymedzenému účelu a po splnení účelu ich spracúvania zabezpečí ich likvidáciu. Osobné údaje dotknutých osôb spracúva v súlade s dobrými mravmi a dbá, aby nedošlo k ich neoprávnenému sprístupnenie, poškodeniu, zničeniu, strate, zmene, alebo akémukoľvek inému neprípustnému spôsobu spracúvania.
- Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol poučený o svojich právach dotknutej osoby:
- Kupujúci má právo kedykoľvek požiadať o aktualizáciu, doplnenie, alebo opravu svojich osobných údajov a to zaslaním žiadosti na e-mailovú adresu spoločnosti ERIDONNA s.r.o. eridonna@eridonna.sk.
- Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od spoločnosti ERIDONNA s.r.o. vyžadovať
- potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o ňom spracúvané,
- informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu stanovenom zákonom o ochrane osobných údajov,
- presné informácie o zdroji, z ktorého spoločnosť ERIDONNA s.r.o. získala jeho osobné údaje na spracúvanie,
- zoznam osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- likvidáciu jeho osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil,
- likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona,
- blokovanie jeho osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak spoločnosť ERIDONNA s.r.o. spracúva osobné údaje na základe jeho súhlasu.
Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti u spoločnosti ERIDONNA s.r.o. namietať voči
- spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
- využívaniu jeho osobných údajov v rozsahu titul, meno, priezvisko a adresa na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
- poskytovaniu jeho osobných údajov v rozsahu titul, meno, priezvisko a adresa na účely priameho marketingu.
-
- Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, u spoločnosti ERIDONNA s.r.o. kedykoľvek namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) zákona o ochrane osobných údajov vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jeho práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, spoločnosť ERIDONNA s.r.o. je povinná osobné údaje, ktorých spracúvanie kupujúci namieta, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
- Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, u spoločnosti ERIDONNA s.r.o. kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu spoločnosti ERIDONNA s.r.o., ktoré by malo preňho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jeho osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať spoločnosť ERIDONNA s.r.o. o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom spoločnosť ERIDONNA s.r.o. je povinná žiadosti kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať kupujúci; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia spoločnosti ERIDONNA s.r.o. informuje kupujúceho v lehote podľa § 29 ods. 3 zákona o ochrane osobných údajov. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie jeho oprávnených záujmov ako dotknutej osoby, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov spoločnosť ERIDONNA s.r.o. vydá rozhodnutie, ktorým vyhovie požiadavke kupujúceho, alebo ak spoločnosť ERIDONNA s.r.o. na základe zmluvy prijme iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho.
- Spoločnosť ERIDONNA s.r.o. využíva súbory cookie – malé textové súbory, ktoré pri návšteve webovej stránky ukladá prehliadač v počítači alebo zariadení návštevníka. Súbory cookie umožňujú webovej stránke rozpoznať zariadenie používateľa a zapamätať si určité informácie o vašich reláciách počas Vášho pripojenia. Jednotlivé stránky našej spoločnosti používajú cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby na webových stránkach spoločnosti ERIDONNA s.r.o. Spoločnosť ERIDONNA s.r.o. využíva nevyhnutné súbory cookie: Tieto súbory cookie sú potrebné pre prevádzku našich webových stránok. Sem patria napríklad cookie, ktoré vám umožňujú prihlásiť sa do bezpečných sekcií našej webovej stránky, využíva výkonové súbory cookie: Tieto súbory cookie nám umožňujú analyzovať, akým spôsobom pracujete s našimi stránkami. To môžeme použiť na zlepšenie a zjednodušenie použiteľnosti našich webových stránok. Údaje, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú agregované a anonymné a využíva funkčné súbory cookies: Tieto súbory cookie si pamätajú vašu voľbu za účelom zlepšenia vášho používateľského komfortu. Tým umožnia webovej stránke prispôsobiť obsah pre vás alebo zapamätať si vaše preferencie, napríklad vašu voľbu jazyka. Údaje, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, vás osobne neidentifikujú. Pre niektoré funkcie v rámci našich webových stránok používame ako dodávateľa tretiu stranu, napríklad služby spoločnosti Google alebo prepojenia na túto službu.
Čl. 13
Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
- V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
- Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok, prípadne telefonicky.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu odoslaním elektronickej objednávky kupujúcim.
- Kupujúci vyplnením políčka „súhlas so všeobecnými zmluvnými podmienkami“ pred odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Všeobecné obchodné podmienky prečítal, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.